fredag 27 maj 2011

Blommor, barn och lite aska


Men missa inte de stora lyktorna. Vid mitt första besök fick jag bara med den lilla modellen hem. Inte bra. Eller bara halvbra. För lite fint blev nu mycket fint. Mina grodblad fortsätter att förföra mig. Inte klokt vad en gammal trädgård kan servera överraskningar!

Vi har rensat bland barnkläderna och blandar vinter (dunväst) med sommar (solhatt). Allt från Rackarungar som just nu genomgår en total-make-over. Stängt pga renovering alltså. Ska bli spännande att se nya butiken med mindre väggar och nyfunnet betonggolv! (där låg det och väntande under mattan, tänk, vilken jack-pot!)

Jag har bett en stilla bön. Snälla du som styr över askmolnet...

Sedan gick jag direkt på källan. Tog fram min allra strängaste röst och sa på skarpen; Dumma, dumma vulkan. Sluta genast spruta ut massa aska. Hör du det!? Jag ska flyga jättelångt nästa vecka till ett ställe som jag har längtar till jättemycket, så sluta nu. Jag vet att den här tiden på årets kan kännas jobbig, men ta dig i kragen och sluta upp! Skärpning, helt enkelt.

I dagsläget verkar det som jag blivit bönhörd. Snälla, håll tummarna.

11 kommentarer:

  1. Jag blåser för fullt åt öster så att askan åker ditåt, så att du kan resa till väst!

    Åh denna fantastiska stad! Jag bodde där när jag var 19 (au pair) ett av de mest roliga och omtumlande åren i mitt liv. Mitt hjärta kommer alltid att klappa lite extra för N.Y.

    Ha en toppen helg! Packa lätt, det fins mycket att shoppa på Manhattan :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken alldeles ljuvlig liten rackarunge:-* Så fint bildcollage och toppentips!

    Vaaart skall du flyga? Det ser ut att kunna bli av va?;-)

    Ha finaste helgen!
    Kram,
    A

    SvaraRadera
  3. Snyggt bild kollage :) Hoppas du kommer iväg på din lilla resa.
    Önskar dig också en skön helg, kramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Fina bilder!

    Och vad himla nyfiken jag blir på var du ska åka!? Men det kanske du redna berättat i ett inlägg som jag missat...? Hur som helst så verkar du ju blivit bönhörd, för just nu är väl alla flyg igång. Eller?

    SvaraRadera
  5. Hej igen,

    Kartan är från Urban Outfitters och jag mätte den åt dig: 58 hög och 82 bred.
    Noop, NY är inte skrapat, men jag drömmer om att få skrapa det snart. :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, de där vulkanerna ställer till det...

    Fina bilder du har, hit kommer jag gärna tillbaka! :-)

    SvaraRadera
  7. Klart att ni kommer iväg! Se bara till att komma hem igen för snart får vi ses. Längtar... Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Anna! Vad underbart med NY! Mina älskade kusiner bor där så jag längtar lite extra att åka tillbaka. Om du vill ha ett tips så brukar jag försöka frukost på Aroma minst en gång varje gång jag är där. Sååå fräscht. Ligger i SOHO (varannars?)men tror det kan finnas fler nu. Ha det så underbart! Kram

    SvaraRadera
  9. så söt! :-)

    Jag har bytt bloggadress, nu bloggar jag på http://elinadahl.blogspot.com/
    hoppas att du fortsätter följa mig där :-)

    Kram Elina (Maräng Form)

    SvaraRadera
  10. Det var stort loppis i hela hornstull, alla som bor där fick vara med och sälja. det var sånt loppis förra årtockså kanske nästa med :-)
    Men vi kom ganska sent och det var lite utplockat då, så köpte inget. Men det var kul ändå!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  11. Oh vilka fina bilder!! Fyllda av glädje, sommar och inspiration!
    TACK!

    Kram Elin och Emelie, två Fiffiga Systrar

    SvaraRadera