fredag 6 maj 2011

Mums! och några fredagstips

Jag missade årets bokrea med råge. Jag lade inte ens en beställning på Adlibris, första året på länge som jag inte släpade hem tunga kassar från Åhléns. I stället ställde jag mig framför bokhyllan och sa; förlåt. Med mina bästa hundögon lovade att bättra mig. Lovade att komma på besök oftare och svor att läsa mer. Jag lovade!

Sen gick det åt skogen. Det finns många syndabockar. Datorn följer med mig till sängs och tar över mina heliga lässtunder. Ofta ligger det ett varmt barn och snusar och läslampan förblir släckt. Trötthet och tidsbrist. Sena jobbkvällar eller så drunknar jag i filmens värld.

Men förra veckan köpte jag en helt fantastisk kokbok (det kanske gör bokhyllan lite glad) som jag på riktigt älskar. 101 söta favoriter av Emma Hamberg och Anette Rosvall har inte bara sockersöta recept och beroendeframkallande copy, utan genial lay out. Jag är kär. I en kokbok.

På tal om film. Se Remember Me, inte direkt någon nyhet, men på sätt och vis aktuell. Och om man köper senaste Plaza Kvinna får man filmen på köpet. Resereportage om Florens och en riktigt brafilm. Två i ett liksom.

Trevlig fredag!

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Den skall jag gå och köpa idag på lunchen! Fredags filmen klar:)

    Önskar dig en fin dag!
    kram CC

    SvaraRadera
  2. Jag skriver upp Plaza på inköps listan bums! Trevlig fredag och en skööön helg!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Sånt man vill ha på en Fredag :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Jag köpte kokboken för några månader sen - himmelsk! Kärleksmumsen som finns i den är så mumsiga. Och jag håller med om att hela boken är fin och inspirerande.

    Trevlig helg!
    /Kristina

    SvaraRadera
  5. Åh, Remember me! Kom in på den på TV1000 när jag var ensam hemma en kväll och älskade den. Bölgråtälskade den! Kanske måste köpa Plaza nu så att jag alltid kan ta fram den när jag har det där behovet. Längtar tills vi ses förresten! Puss och kram

    SvaraRadera