söndag 8 maj 2011

Söndagsbilden #18



Det hugger till lite grann, från mage och upp till det längtande hjärtat. Det pirrar vid blotta tanken, som ett nykärt surr, som en fjärils beröring. Så tycker jag det känns att längta. En skön känsla som belönas med en lugn landning vid det ärliga mottagandet. ”Hej mamma, min mamma!” Även om det bara handlade om två nätter, finns ingenting så skönt som att komma hem till den hårda, lite klumpiga barnkramen.

Det är nyttigt att längta. Proportionerna förstärks och det uppenbara blir ännu mer självklart. Jag älskar den här lilla ungen så mycket. Precis som alla mammor. Men visst är det oslagbart. Obeskrivligt kraftfullt.

- Ikväll kan du väl sova i min säng?
- Okej, mamma. Och pappa också.

Fler söndagsbilder i Fabriken.

3 kommentarer:

  1. Ja tänk att det kan vara så nyttigt för alla människor inte bara barn att vara ifrån varandra. Man vill ju ha bort den där känslan ta-någon-förgivet.

    Jag älskar talesättet "Man saknar inte kon förrän båset är tomt"

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket härligt veckosvep jag läste nu. Så fina bilder och ja det där taxmönstret är fab. Och bilderna blev jag helt kär i.

    Och ja, det är faktikst viktigare än man anar att längta ibland. Speciellt när vardagen annars snurrar på och alla är trötta och gnälliga och vardagen är just bara vardag. Just då är det perfekt att ta en lite micropaus och längta lite extra..

    Ha finaste veckan,
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Å jag vet precis hur det känns! Fint skrivet :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera