söndag 27 november 2011

1a Advent



Vi pyntar vidare, programmerar timers, tänder ljus och äter pepparkakor. Gårdagens besök på Konstfack resulterade tyvärr inte i många uppslag. Galet mycket folk och massa tokiga grejer. Jag menar korv-ljus är en fantastisk idé, men min förstahandsval av ljus inkluderar inte en imitation av ölkorven som man kan tända på. Det fanns massa fina illustrationer och spännande smycken, men ändå inte riktigt det jag var ute efter.

Biobesöket (Breaking dawn) var så klart ett kärs återseende. Med mycket låga förväntningar (efter alla brutalt dåliga betyg) överträffade filmen mina förväntningar. Ännu en variant av samma bok med samma skådespelare, men med en regi som skiljer sig mycket åt. Fortfarande är första filmen den absolut bästa. Här får vi mer skräckfilm och ännu mer effekter, de har lyckats skapa en enastående och helt fruktansvärd kostym för karaktären Bella. Nästan så att jag fick lite Black Swan-känsla, fast på ett bra sätt.

Men, att dela bok 4 på två filmer är absolut inte nödvändigt. Jag förstår så klart att man vill mjölka denna kassako i all oändlighet, men filmen känns lite utdragen. Alla moment tar lite lång tid. Frustrationen växer till klimax av att man nu måste vänta ett helt år till för att se slutkampen!

Nämen, nu trodde jag visst att jag var Hans Wiklund för en stund, ville mest önska er en riktigt härligt 1a advent!

5 kommentarer:

  1. Så trevligt med fika hos Greta! Kanske får ni också mjukpepparkaka med lingongrädde.
    Tänkte åka till konstfack igår men valde Zetas istället, kan tänka mig att det var mer rofyllt där.

    Fin fortsatt Advent på dig!

    SvaraRadera
  2. Hade funderingar på Konstfack jag med men pallade inte riktigt trängas med en massa folk. Kanske inte missade något då. Tända ljus och äta pepparkakor känns mer som min melodi denna helg!

    Härlig första advent till dig med!

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har gjort!

    Trevlig advent!! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    I nätbutiken missalicia.se hittar du accessoarer för dig och ditt hem. Perfekt för julklappsshoppingen!

    Vänliga hälsningar,
    Miss Alicia

    PS. En ADVENTSKALENDER med fina priser pågår just nu på vår Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

    SvaraRadera