måndag 21 november 2011

Baka baka liten kaka och att få sin första kommentar från mannen



Helgen husbak resulterade så klart i några hjärtan och stjärnor också.
- Men mamma, varför har du gjort hål?
- För att vi ska kunna hänga upp dem.
- Varför det?
- För att det blir fint.
- Näää....!

För henne är det oavkortat och solklart äta man ska göra med sina pepparkakor. Inte hänga upp. Huset som fått en finfin plats på bänken retas, lockas och läskas och är numera dagens återkommande fråga från Mini Sylvan.
- Mamma, NÄR ska vi äta huset?

Sen måste jag ju skryta med att jag fått min första kommentar från "Mannen". Kanske är detta precis det som han behövde för att snart kunna gästblogga (som jag har tjatat). För visst vore det väl kul!?

7 kommentarer:

  1. Haha! Jag älskar din man!
    Eller nä... älskar va kanske att dra det lite långt, du behöver inte oroa dig för att jag ska börja ta långpromenader till Herrängen och stryka runt ert hus för att snärja honom... Det va inte älskar i den bemärkelsen jag menade. Men jag älskar hans kommentar! Fnissade gott för mig själv här på tunnelbanan när jag läste den. :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, underbart med pepparkaksbak kram

    SvaraRadera
  3. Jag kommer själv ihåg att man gick och knaprade på pepparkakshuset på ställen där det inte skulle synas. Sen när det var okej att äta upp det var det alltid dammigt och äckligt...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Det vore kul (med gästbloggning alltså)! *trycker på gillar-knappen*

    SvaraRadera
  5. Wow, stooora pluspoäng på att han har kommenterat!! Jag brukar fråga min;
    - Har du varit inne och läst på bloggen?
    - Ehh, näe?
    - Varför inte?
    - Du berättar ju ända allt så jag vet vad som pågår...

    Hm. Fast han besöker den inför födelsedagar och jul för att hämta inspiration till presenter. Sånt gillar jag. :)

    Och gästblogga? Ja! Ja! Åh så roligt! Tjata mer! ;)

    SvaraRadera
  6. Ja tjata på;) hihi han har ju fin fina potential....Kram

    SvaraRadera