lördag 5 november 2011

Kvällens meny


I går lagade jag en riktig fredagsfavorit, eller egentligen en favorit alla dagar i veckan. Enkelt, barnvänligt och gott, kan det bli bättre? Jo, sa jag lite disk?

Idag består kvällen meny av:

Kantarelltoast men parmesan och gräslök
-
Riktigt gott kött (oklart vad mannen får tag på) med amerikanska tillbehör
Grillad majs, sour cream, kryddsmör och bakad potatis
Sallad
-
Hasselnötsglassen, som får nutellan att bli avundsjuk


Att planera menyer är nästan som att resa, eller att gifta sig. Jag blir nästan lika exalterad över förarbete och planering som själva upplevelsen. jag kan lägga onödigt och oförsvarbart mycket tid på detta. Ofta är det sådant som håller mig vaken om nätterna. I natt fantiserade jag om allt kul man kan göra som toastmaster. Jag låg vaken i säkert två timmar och kläckte de mest fantastiska idéerna.

7 kommentarer:

  1. Du, det där lät verkligen inte dumt!! Speciellt kantarelltoasten väckte ett extra starkt sug i magen.

    Och tack igen för tipset om Mini Rodinis outlet! De roliga nyheterna kring det är att jag va där i förmiddags, de tråkiga är att jag nu har köpstopp på barnkläder resten av månaden.

    Hoppas ni får en härligt lördagkväll!! //Petra

    SvaraRadera
  2. Jaha så vattnas det i munnen då ;-) Här blir det pasta med köttfärssås. Fick lite panik när jag såg att mannen köpt 2,5 kg!!! Får frysa in hälften tror jag.

    Vet du vad det beror på när man inte uppdateras med bloggen, vad har man gjort då av misstag?


    Trevlig lördag!!!

    SvaraRadera
  3. åh herregud så gott!!! :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Toastmaster! Love it! Kom just på att jag inte har följt upp mitt löfte om något i brevlådan. Det kommer. Puss

    SvaraRadera
  5. Ja vem kan inte sväva iväg när det gäller bröllopsplanering , dop, och andra festligheter. Det är ju helt GALET kul

    SvaraRadera
  6. Det var ju helt galet gott! Tusen tack för en härlig helg bästa Anna! Kram

    SvaraRadera
  7. Recept på den glassen??? Vill ha vill ha vill ha...

    :)

    Malin live a lot

    SvaraRadera