måndag 7 november 2011

Vimplar


Vilken helg! En orgie i mat, barn, egen tid (jo, det går att kombinera) och avslappnat, socialt umgänge. En helg precis i min smak.

Vi hann med Mini Rodinis outlet, Svenskt Tenn (och jag är numera något mer positiv än sist) jättefika på Saturnus, COS, räkmacka på NK, Så mycket bättre och Skogskyrkogården och söndagsmiddag.



Innan helgens nerslag hann jag knåpa ihop ett litet flaggspel till Gustav 1 år. Fina dubbelsidiga papper från Tilda/Panduro och helt vanligt kantband. Plockade fram min gamla trogna Bernina-maskin som jag köpte -93 från en stängd skola. Tänk vad många mil den har gått och ändå är det livstidsgaranti och service kostar noll. Tror banemej inte att det görs några sådana produkter i nutid.

8 kommentarer:

  1. Hej! Det låter som en superhelg. Fanns det mycket på outleten? Fina vimplar, kul att kombinera tyg o papper. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som du haft en sån där härlig helg som består av ungefär 148 timmar och man hinner hur mycket som helst. :-)

    SvaraRadera
  3. Men, du verkar ju ha hunnit med hur mycket som helst! Härligt låter det! Och, fin vimpel!

    SvaraRadera
  4. Älskar helger som dessa, med massa ge energi aktiviteter! Måste bege mig till Svensk tenn någon lunch och "känna på" de nya lokalerna!

    Och du jane Hellen! Ha ha, oj vad det tvättades hår med detta schampo! För mig var det en blandning av det och klister det doftade i omklädningsrummet efter en mängd år med handboll. Minnen!

    Kram!
    a.

    SvaraRadera
  5. Jag har bestämt mig för att sy min egen skötväska och det var LÄNGE sedan maskinen var framme. Men det ska bli kul! Kanske lägger bilder på bloggen om jag lyckas någorlunda. Annars lär du få se resultatet ändå. Fina vimplar! Puss

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt det låter. Vimplarna är jättefina. Jag behöver en symaskin, får kolla på Blocket.

    ps jag har inte fixat uppdateringen, det gjordes märkligt nog efter 4 dagar.

    SvaraRadera
  7. underbar helg du haft, så gott! Det är bara att njuta och plocka fram när det kommer en helg som inte känns riktigt lika kul!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Låter hur fin helg som helst. Också i min smak :) Fina vimplar...Jag har också en gammal goding i garderoben som kanske är lite sur på mig i bland & börjar ryka till. Men hon kämpar på & kan nog någon mil till innan hon får begravas. Visst är gamla symaskiner bra...det är som du säger det görs nog inga så bra prudukter mer... :)
    Ha en fin dag, kram Malin

    SvaraRadera