torsdag 3 november 2011

Höstlov



Ja, en dags höstlov var ju inte dumt. Inte dumt alls. Men jag tog mig nog lite vatten över huvudet. All of a sudden hade jag glömt att jag var småbarnsmorsa och trodde att jag portionerande min tid oavkortat utefter mina egna behov. Så är inte fallet. Inte längre.

Så jag gjorde som jag brukar, strök allt tråkigt från todo-listan och satt tänderna i allt roligt. När det var klart adderade jag ytterligare några skojiga grejer till listan. Typ åka och dricka smoothie på närmaste Naked juice bar med Ester och fnissa åt brain-freeze. Men gissa vart tvätt, städ och plockandet hamnade? På todo-en-annan-dag-listan!

Kvällen avslutade jag in bed with Sköna Hem. Missa inte reportaget Ett hus fult av loppisfynd med fantastiska bilder hos (och av) superduktiga Johanna Flyckt, som även driver bloggen Vintage. Som sagt, missa inte!

4 kommentarer:

  1. Vågar knappt kommentera för att jag verkar så petig men du har gjort en kul stavningsmiss :)

    SvaraRadera
  2. Måste bara få säga att Ester är ett så vackert namn, blir det fler barn i familjen och det skulle bli en flicka ligger Ester bra till.

    SvaraRadera
  3. Äsch, det borde vara förbjudet att göra nyttiga städsaker och tråkiga sysslor på lediga dagar mitt veckan! Då förtas ju liksom hela lyxen med den extra lediga dagen.
    Enligt min mening gjorde du helt rätt, med andra ord!

    SvaraRadera
  4. Göra det som är kul låter som ett bra förslag för i morgon när jag fick lite kompledigt med kort varsel :)

    SvaraRadera