torsdag 10 november 2011

Mäklartvålen



Har ni hört talas om mäklartvålen? Men visst vet ni direkt vilken jag syftar på? Exakt.

Färska kryddor är ett inslag som alltid finns i mitt kök. En gång fick jag tipset (tack Emelie) att hälla vatten i krukan, mycket vatten. Till skillnad från alla tidigare vattningstips jag fått verkar jag (till min stora glädje) inte kunna vattna ihjäl dessa gröna skönheter. Basilikor växer sig stora som hus och mynta beter sig nästan som klätterväxter.

Jag har lämnat mäklartvålen bakom mig och just nu fastnat för lavendeltvålen från L'occitane. Kanske inte lika stilren, men definitivt en doftsuccé! Vilken är er favorittvål?

9 kommentarer:

  1. Min favorit är utan tvekan Molton Brown. Och speciellt doften Naran ji, som doftar som ett lyxigt badrum utomlands. Kram

    SvaraRadera
  2. Mäklartvål eller ej - jag är ju fast i Savon sedan länge, länge - framförallt grape.

    SvaraRadera
  3. Hahhaaa!! Mäklartvålen - roligt ord! Jag fattade direkt vilken du syftade på (Och ja, jag har en också. Och numera har jag ful-tvål i den från Ica Maxi;)

    Kram & tack för fin blogg!

    SvaraRadera
  4. Visst vet vi vilken du syftar på. Finns även i detta hem. Men en ny favorit håller på att segla upp på förstaplats här hemma - L:a Bruket. Dessutom från mina hemtrakter. Goda dofter och rackarns snygga flaskor och förpackningar.

    SvaraRadera
  5. Skrattar gott : ), jag gillar ju ändå savon men det finns en underbar sandelträtvål från jurlique, absolut inte tjusig men underbar att använda, tom barnen älskar den! Ha en skön helg,
    Malin

    SvaraRadera
  6. Ja, den där mäklatvålen har ju verkligen gjort sig känd. Själv kör jag på Björk&Berries smultrontvål. Doftar magiskt gott!

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej hej!

    Jag älskar lavendeltvål!!

    Den där björk & berris som hemlängtan skriver om kan jag också rekommendera. Helt underbar!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Din lavendel-tvål ska jag köpa imorgon! Ääääkskar lavendel!
    Kram, lilla.u

    SvaraRadera