torsdag 3 november 2011

Pärlor och nostalgi




Nämen, vad är det här?! Fantastiska snyggpärlor från Cute little Mokkasin är väl inga konstigheter. Absolut inte, men Jane Hellen? Sen när kunde man köpa det igen? Jag åker genast tidsmaskin till omklädningsrummet efter fotbollsträningen, med blånaglar, fryspåsar i de trasiga skorna och hårdtejpade knän. Det var tider. Skratt i duschrummet och alla, verkligen alla, tjejer doftade turkost Jane Hellen (medan killarna, verkligen alla killarna doftade Fahrenheit). I kväll tvättar jag håret och drar tillbaka klockan till gräsfläckar och benskydd, läger, jenka och fniss.

Frågor på det?

12 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Mitt i prick. Jag hittade också Jane hellen för några veckor sedan och gjorde ungefär samma resa. Härligt.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vilken tidsmaskin en doft kan vara!
    Ha en skön kväll:-)

    SvaraRadera
  3. Inget konstigt alls :) men Jane Hellen!??? omg. vad ska man säga som ett förflutet som gammal frissa ;)

    Just nu bloggracar jag, har nämligen slutat läsa mina favvobloggar. Tydligen och högst ofrivilligt. Och här ser jag snälla länkar, tack, och snyggbilder och fina du och allt. Du bloggar bra vännen!

    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Jamen herregud, vilken nostalgitripp!! :)

    SvaraRadera
  5. nämen herre gud.
    jane hellen.
    finns det?
    tror jag såg det på ÖB för lite sedan men tänkte: "i vilken gammal butik har de hittat det där? och sedan säljer NU?!" Hahaha!
    (jag är blond)

    Luktar det likadant???

    Kram & trevlig helg, u.

    SvaraRadera
  6. Minns inte om jag hade Jane Hellen, men jag minns vinterträningarna och plastpåsarna. Kul var det! Puss och kram

    SvaraRadera
  7. Heej
    Tack goa goa du för ditt inlägg om mitt reportage,,,!!! Värmer gott i hjärtat!!!

    Ja jane halen har jag oxå vart o luktat på i butiken och blitt nostalgisk=))) Vilka minnen man får av bara en doft=)
    Ha en riktigt skön helg!!!!Kram Johanna vintage

    SvaraRadera
  8. Det och Date! Minns du date? Först hade ALLA tjejerna i klassen Date - Nathalie i deo, dusch och bodylotion. Sedan övergick ALLA till Date - Anna. Herregud en sådan nostalgitripp...

    SvaraRadera
  9. Kommentaren ovan är från Daniela, av någon underlig anledning postas bara min kommentar om jag trycker på anonym. Får signera under istället. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Amen, hallå! Klassikern Jane Hellen har funnits länge, länge i vissa butiker ;-). Men visst väcker det gamla minnen till livet. Häftigt! Och vilken fin blogg du har förresten.

    SvaraRadera
  11. Känner igen allt, härliga minnen! Kram kram

    SvaraRadera