tisdag 22 november 2011

En liten gran och ett stort område



Just det, himlans kul det där med vitlera. Kanske blir det en ny produktion även den här julen.

Bland amaryllis och hyacint pryds vår hem nu även av en liten pyttegran. Första hade jag tänkt att hänga små saken i den, men oj, så knäppt det såg ut. Som om min lilla bebisgran hade fått en overkligt stor finne. Men den är rätt fin naken.

Den här tjejen är verkligen en frisk fläkt. Ett rivjärn med åsikter värda att läsa. Jag njuter av hennes åsikter i det här inlägget och andas ut, jag drar en suck av lättnad att jag inte känner mig tvungen att uttrycka alla mina åsikter (för tro mig, de är många) och djupandas igen över att behovet att ventilera allt som upprör mig i den här bloggen inte alltid känns närvarande. Jag är så lycklig över att jag bara har söta kommentarer från söta läsare (för hur mycket kan man hetsa upp sig över små julgranar och hemmagjorda muffins!?) och tacksam att bloggen bara känns som ännu ett uttryckssätt och inte ett verktyg att påverka.

Men det är viktigt (som tusan!) och därför är jag glad över tjejer som Sissi Wallin, och Clara och många, många fler som belyser områden som borde vara självklara men som vi är så oändligt långt efter på.

1 kommentar:

  1. Ja innan jag började blogga så tänkte jag att här kan man uttrycka sina åsikter och berätta vad man tycker och tänker om saker och ting. Men så visade det sig ganska snabbt att det var befriande skönt att inte tycka till om ditten datten. Jag får det behovet tillgodosedd med man, kollegor och på andras bloggar.

    Så tack för tipset om små julgranar. :-)
    Sonen grävde upp en minigran när han var nere på Öland under höstlovet. Den måste ju få en kruka ikväll.
    Skön tisdagskväll!
    kram Katarina

    SvaraRadera