måndag 30 januari 2012

Emil i Lönnebergas mamma


Okej det här med att rensa och slänga och göra plats, eller kan vi inte bara vara så brutala att vi säger utplåna ett HELT RUM!?! Jag gav mig på toppen av den första högen i går. Där ligger det så fina tygprover (måste sparas) och en supersnygg inbjudan till Svenskt Tenn (måste också sparas) en väldigt gullig påse (som i och för sig gått sönder, men mönstret är ju bedårande - kan vara bra att spara). Och så kort. Kort kan man ju absolut inte slänga. De är som böcker eller pengar. Eller barn. Det går verkligen inte för sig att göra sig av med dessa. Nej uteslutet.




- Mamma, du är så fin här. Du ser ut som Emil i Lönnebergas mamma!
- Åh tack, vad snäll du är. Hon har alltid varit lite av min stilikon.

9 kommentarer:

  1. Kommentarer från 3-åringar ger energi och glädje som inget annat! Jag hoppas att du som är en sån sucker för papper, skrivböcker etc. har en alldeles egen bok att skriva upp alla söta kommentarer i!? För hur gärna man än vill, så kommer man ju inte ihåg alla klokheter och sötheter efter ett tag.

    Den här fick jag från Viggo i helgen (när jag hade gjort fruktsallad):

    Mamma, du vet att jag älskar dig va?Fruktsalladen var inte så god. Men jag älskar dig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Haha,stilikon!!!

    Tack så hemskt mycket för att du uppmärksammade mig om mina bilder på PLAZA :) Hur kul som helst! Verkligen! Tack tack tack!

    Fortsatt rensnings-lycka till dig!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Kul att Ester tycker om min bild. Det gör jag med. Emil i Lönnebergas mamma vet jag inte, men den utstrålar kärlek. Och glädje. Det kanske hon också gör. Emils mamma alltså. =) Puss

    SvaraRadera
  4. Emils mamma är väl toppen! Fast helst skulle jag vilja se ut som Madickens mamma :).

    SvaraRadera
  5. Det kallar jag komplimang :o)

    Varför ska det vara så svårt att slänga och göra sig av med all bråte??? Jag köpte en bok om att röja och rensa i röran och jag måste säga att den hjälpte mig att bli lite tuffare :o)

    Ha en härlig vinterdag!!

    //Linda

    SvaraRadera
  6. Hihi, så sött! :) Det är underbart med kort, måste absolut sparas.

    SvaraRadera