torsdag 12 januari 2012

Jobba hemifrån



Förvisso började dagen extra tidigt, men vad spelar det för roll när man har arbetsplatsen hemma? Idag har jag rensa-surdegs-dag och det innebär att komma ifatt. Men det innebär också lite extra tid för mig själv vid frukostbordet efter dagislämning och en liten stund extra åt morgontidningen. Lyx!

Efter nyårshelgen svängde vi förbi Iittalas outlet i Nyköping vilket resulterade i nya Filippa K-muggar från Rörstrand. Inte mycket till billiga priser, men väldigt stort utbud. Som sagt inte värd någon omväg, men om man passerar fanns det mycket att välja på, blev proslinsblind och kom endast ut med två muggar. Jag är inte så imponerad av den nya modellen som släpps vecka 5, däremot är jag väldigt sugen på Swedish Grace men kunde absolut inte bestämma mig med hela smörgåsbordet uppdukat. Sju färger - helt omöjligt.

Åter till surdegslistan - ciao!

5 kommentarer:

  1. Åh, jag är ju så tråkig så jag skulle sagt vit....eller jag menar snö.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken härligt blogg du har.
    Inspirerande och fina bilder!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  3. Jag vet! Swedish grace tillhör även min favorit och är det en finservis man ska satsa på så är det den. Men färgen? Alla är ju underbara på sitt sätt...

    Kul att du gillade vår ribs-meny. det var supergott och rekommenderas varmt! Jag gjorde dem från grunden och följde helt Leilas recept som jag hittade på nätet (salsan och coleslaw tog jag från annat håll). Lite bökigt var det allt när alla rev skulle kokas i en stor kastrull men ett plus att det gick att förbereda. När det var dags att äta kunde jag bara lägga upp reven, lägga på (den supergoooda) glazen och in i ugnen till de blev gyllene och knapriga. Mums! Jag ska göra ett storkok framöver och frysa in - det kommer att vara perfekt för att ta upp och lägga på grillen!

    Nej, vi vet inte vad det är för filur i magen. Är jättenyfikna (med Lilleman visste vi) men hon som gjorde rutin-ul kunde inte se, eller ville nog inte riktigt säga för hon verkade osäker. Och vi såg inget som kunde skvallra om varken det ena eller det andra. Antar att det får bli en överraskning i mitten av maj (om h*n är punktlig). Vet ni? :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh de Filippa-muggarna stod på min önskelista inför jul men inte kom tomten med dem till mig, nej då, inte alls...
    Swedish Grace står nu på min önskelista inför födelsedagen så får man ju hoppas att man har mer tur än med Tomten...

    SvaraRadera
  5. Fina muggar och visst är det jobbigt att det finn flera färger på Swedish grace?! : ) Kan inte heller bestämma mig så fortsatt avvaktan, men vilka underbara små formar från le Creuset, och färgen - såå fina! Ha en skön helg,
    Malin

    SvaraRadera