torsdag 5 januari 2012

Nu åker du ut kära jul!



Lagom till att jag tänker kasta ut julen börjar det snöa. Ironi. Jag köper längdskidor i slutet av november och det finns inte en gnutta snöunder hela december. Ironi. Så vädret skrattar mig och min planering rätt upp i ansiktet. Typsikt nog börjar snön falla just när jag vill köpa tulpaner och ha vår. Typiskt, men också klassiskt.

Min fina vinst, den ska absolut inte plockas bort, bara julsakerna ovanpå.

Nu längtar jag mest efter mina syrenlila påslakanset i linne. Vårkänslor. Tack till Weronica och hennes braiga tips. Och när man sett dessa bilderna kan man inte annat än sukta efter att bädda nytt. Jag slog till på kuddarna med volangkant också. Lika bra det!

Kanske är det även dags att ge vår sänggavel en ny färg? Känns som att senapsgult har gjort sitt. Men vilken? Kanske något blommigt, vårigt? Vad tror ni? Då kanske snön drar sig tillbaka och håller igen tills nästa år!

5 kommentarer:

  1. Ja, snön kändes helt malplacerad när den kom idag. Jag hade precis kommit innanför dörren med en loppisshoppat vårigt påslakan med gula blommor och två buketter tulpaner, när jag tittar ut och ser snöflingorna. Inte bra!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är vädret lite efter i år va??? Snöar som tusan här;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nästan så att kan kan tänka sig att utesluta snön...men ärligt talat bara nästan. Med en eller två vackra vintermånader i stället för gråa regninga så går nog tiden ändå lite fortare. Fortare tills livet återvänder liksom ;) För visst längtar jag efter våååår!

    Anna, jag har gjort mitt lillla bildspel i Photoscape i Anigif. HAr du Photoscape? Då är det busenkelt. Men ärligt talat så var det min 11åriga dotter som visade mig !? :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Längtar oxå efter att städa bort julen. Gillar den massor men å vad skönt det är när den försvinner. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är också klar med julen nu! Vill ha krispigt vitt och mjuka pasteller. Kanske lindblomsgrönt skulle va fint till sängalven? Älskar den färgen:)

    SvaraRadera