onsdag 18 januari 2012

Nu har jag dragit ut på det allt för länge




Jag har fått en award från fina Malin med bloggen Barn&Inredning. Man ska svara på tio frågor och sedan berätta 7 saker om sig själv. Det där sista var svårt, men okej, nu kör vi.

10 frågor:

1. favoritlåt?
Just nu har jag en häng up (igen) på Alicia Keys, Try to sleep with a broken heart. Varsegod och njut här.

2. favoriträtt?
Räknas ostmacka och kaffe?

3. vad gör dig irriterad?
Oj, oj, oj, jag är hyfsat lättirriterad. Oerhört kort stubin och inte mycket till tålamod. Flera gånger om dagen, för allt och inget. Fast sen bir jag glad igen. Blixt-snabbt!

4. när jag är upprörd....
... kombinerar jag skrik med gråt.

5. favorithusdjur?
Helst inga alls just nu, men någon gång. I så fall katt. Definitivt katt.

6. svart eller vitt?
Vitt.

7. min största rädsla?
Att något skulle hända mina nära och kära.

8. min vardagsattityd?
If you snooze you loose.

9. vad är perfektion för mig?
Ärlighet. Att våga försöka. Och att försöka igen.

10. mina dåliga vanor?
Kaffe (är det verkligen så dåligt?), godis (dito?), att jag aldrig tränar och sitter framför datorn för mycket.

7 saker om mig.
1. Jag har bestigit Afrikas högsta berg…
2. … och där friade min kille!
3. Jag är usel på blommor och blir överlycklig varje gång jag får en orkidé att blomma om (när de vid undantagsfall händer).
4. Jag kan aldrig komma ihåg låttexter, men hittar ofta på.
5. Jag har gått i musikskola, spelat piano…
6. … och varit Lucia med stearin rinnande i håret två gånger.
7. Jag har slutat att sola och använder alltid hög faktor.

Sen fick jag även en finfin award hos Livet Här och Nu. Tack! Då ska jag skicka lite blogg-love till fem andra bloggar som jag tycker så mycket om och som har mindre än 200 följare/prenumeranter (men hur vet jag det? Ledsen om jag misstar mig).


Oj, det blev sju stycken av bara farten. Hoppsan!

7 kommentarer:

  1. Stort grattis!! Vad roligt att få veta lite mer om dig. Och samtidigt kul att få nya bloggtips. Tack tack. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju...
      Gillar dina vaser och ljusstakar massor!

      Radera
  2. Så himla kul att läsa lite mer om dig. Jag konstaterade att vi är ganska lika och väldigt olika :) På samma gång liksom. Men vi verkar vara väldigt lika i sinnet! Gillar dig och din blogg och kanske framförallt alla dina fina kommentarer! Tack tack tack!!!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Kul läsning. Och lustigt för trots att jag aldrig träffat dig och alltså inte borde veta så trodde jag inte att du var den lättirriterade typen. Men bra att vara det och sen snabbt bli glad än att gå och sura i evigheter. Här blixtrar det också till några gånger om dan :)

    Du tipsade om några för mig nya bloggar som jag genast måste spana in!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Men Å tack så jättemycket! :-)

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder och mysiga svar, jag diggar dig! :)

    SvaraRadera