måndag 2 januari 2012

Tjugohundraelva; Q1

Innan jag släpper in 2012 för mycket känns det bra att summera året som gått. En massa hemskheter har hänt, men terrorattacken mot Utöya är det jag kommer att minnas starkast. Vilken fruktansvärd tragisk historia.

Personligen har 2012 varit ett härligt år med en underbar (och tack och lov) frisk familj, flera resor, ett underbart jobb och en blogg som fått flera läsare än jag någonsin kunnat drömma om. Nu tar vi en titt på året som gått.


Januari kommer och äntligen kan jag köpa tulpaner. I massor. Hela tiden helst. Alla husets vaser fylls. Gärna i kombination med doftljus, för efter julens hyacinter vill jag ha doft, och gärna från Byredo. Året när Byredos alla nyheter blev omskrivna hej vilt.


I Februari åker vi till Sälen och världens mysigaste stuga. Får upp ögonen för längdskidor. Vet inte om det har med åldern att göra, men inser att detta är total njutning. Det, bastu och massa god mat. Dessutom väcks min kärleken för trä, till och med furu känns snyggt (vilket jag aldrig kunde drömma om att ens tänka, inte säga och absolut inte skriva)


Fortfarande i kombination med vitt, vitt och massor utav vitt. Det spås en protest, en mottrend under 2012 - men jag är skeptiskt. Tack vare bloggen får jag ett finfint fotouppdrag för en garnbutik.


I mars fyller den äkta mannen år - det firas med inte mindre en 40 paket. Precis så tycker jag att en fyrtioårsdag ska firas.


Samma månad gör korvbrallan från Mini Rodini entré i liten Esters garderob och från den dagen blir ingenting sig likt. Jag får tvätta som en galning och hitta på ljug för att få på henne något annat.

I morgon kör vi Q2. Hej så länge.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa om ditt år. Det mesta jag har hemma är vitt, men en gammal byrå med finaste furu patinan (som sammet) hade jag inte hjärta att måla.
    Längdskidor åker jag i fjällen, blir som ett med vidderna.......... jo lite slalom oxå.

    Snart 1 1/2 år sedan jag var till Stockholm, vill dit snart.

    Ha det gott. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt år! Goa-fortsättnings-kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Härlig resumé! Väntar med spänning på fortsättningen! Är det korvbrallan som gäller resten av året också... Så kul, vilken vilja och besatthet man kan ha i tidig ålder :-)
    Hellre än bra, är svaret på din fråga. Stickning alltså.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Korvbrallorna var ju helt underbara. Förstår dottern :o)

    SvaraRadera