tisdag 24 januari 2012

"Nya" köket, del två




Tack för alla söta kommentarer om vår kök. Ni är så himlans snälla att man blir helt matt av lycka. Varje kommentar är som en liten present.

Ek-luckor ja, jag visade inte mycket av dem i förra köks-inlägget. Här är de, säg hej till lite ek! Och en riktig Inter-Florabild på det. Men just lila är något som jag tänkte bjuda in mer i köket. Ett nytt överdrag, från Bemz - som ger dina IKEA-möbler ett nytt liv!

Ja sannerligen. Vår fåtölj i köket har överlevt alla sina liv, alla åtta (om inte fler). Vällingfläckar slåss nu om lediga ytor att sätta sin signatur på och armstöden har fått lite för många besök av små mysiga, men ack så otvättade fötter. Så in med lite nytt, och varför inte lila? Jag har nog aldrig vågat mig på lila förrän jag köpte dessa ljuvliga linne-lakan (tack igen Weronica) och hoppla (!) en ny favoritfärg. Sådär bara, plötsligt händer det...

8 kommentarer:

  1. Så fint, och underbara tulpanfoto! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag har också ekkök och älskar lila!!

    A-C

    SvaraRadera
  3. ooo lala! Snyggt det var här! Alltihopa! Kök och valentine och hemlisar om dig - måste läsa mer sen!

    Men du, vad var du frågade efter på Mini Empire? Jag är för förvirrad för att hitta... visst var det Päronet men var det gult eller grönt eller inte alls?

    Kram!!

    Och förlåt, det känns som du har som alltid sagt en massa snälla saker på min blogg som jag borde återkomma till men fy bubblan vad dålig bloggläserska (och kommentarsläserska) jag är nu... :(
    Fast jag älskar kommentarer ju och andra bloggar... Life is hard..

    SvaraRadera
  4. Jag tycks vara en ganska dålig kommenterare just nu med tanke på frekvensen här, men jag läser och ooooar och aaaaar i vanlig ordning. Gillar det du visar. Och galant kök! Ek är klassiskt fint i min värld.

    SvaraRadera
  5. Hihihi - och båda är vi tydligen kuddoholics!! Det var en ordentlig samling du har :D Och förutom lila så gillar jag också rosa väldigt mycket.
    Har kikat runt lite mera här och har sett inte bara en eller två prylar, utan flera, som vi har likadana av. Lika bra smak alltså ;)
    Japp, håller med W här ovan: ek är klassiskt!

    SvaraRadera
  6. Suuuuper fint! Ek är som Weronica skriver, klassiskt och nu när man ser valet med vitt till, så var det ett fantastiskt val + accentfärg orange, -me like!

    SvaraRadera
  7. snyggt där med vinflaskorna!! Skulle själv vilja ha bättre förvaring för våra här hemma

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, vad fint! Längtar efter att få komma och se det IRL :) Kram

    SvaraRadera