fredag 13 januari 2012

Är doftstickor de nya doftljusen?


Doftstickor Spring garden från Rituals i Sturegallerian, inte första gången jag skriver om Rituals, men definitivt första gången jag provar på konceptet doftstickor.



Är doftstickor de nya doftljusen? Ja, kanske. Mindre brandfarliga, sprider doft hela tiden, varar längre (givetvis beroende på hur mycket man eldar, men ändå) Men saknar man inte myset med att just tända ett ljus, är inte tjusningen att det endast doftar när man tänder och inte annars? Och så förpackning, vad slår ett vackert ljus?

På toaletten funkar de i alla fall utmärkt - stickorna - även om mitt val luktar väldigt manligt.

8 kommentarer:

  1. Jag har inte heller testat doftstickor men som du säger, i badrummet måste det ju funka utmärkt. I övriga rum är det ju alltid trevligt med tända ljus.

    Så kul att ni vet vad som väntar i magen. Har aldrig fattat varför man ska behöva vänta! :) Är nyfiken så jag spricker samtidigt som det egentligen inte spelar någon roll. Alla tror att det är en tjej - av olika anledningar - för mig känns det konstigt att det skulle kunna vara något annat än en pojke, det är man ju så van vid nu.

    Ha en underbar helg!
    Kram

    (Och jag förstår att du är lite avis på att ha mamma som granne - det är faktiskt helt underbart och otroligt smidigt på så många sätt!)

    SvaraRadera
  2. Å vad din kommentar hos mig tidigare i veckan gjorde mig glad.
    Härligt att ha likasinnade människor omkring sig :)

    Är lite sugen på doftstickor. Vart köpte du dina?

    Malin live a lot så klart..

    SvaraRadera
  3. Jag tror allt att de är på gång, i alla fall i badrum. Men annars vinner nog ljusen, det känns mer exklusivt när man tänder dem och doften kommer..

    Och vad snyggt det blev i kombo med finast parfymen! Jösses vad fint. Vill ha allt! Men jag har ju köpstopp ;)

    SvaraRadera
  4. fin blogg följ gärna min på bloggving så gör jag det med dig med säg bara vilket nummer du blev så gör jag det samma sen ha en bra dag mvh moa
    http://mosansliv.blogg.se/

    SvaraRadera
  5. Ja såna har jag sett allt fler av, måste också testa. Jag som nästan alltid väljer parfym för män, älskar den där mysk, barr, tyngre dofter.
    Katarina

    SvaraRadera
  6. men åh anna. jippi. jag hade tänkt att jag skulle köpa de där i usa. men så hanns det inte med. och nu var jag så ledsen över det.
    doftpinnarna är ljuvliga. i alla rum. härlig doft när inte ljus kan brinna.
    och man välkomnas av fräsch lukt. i like it.
    så dessa ska jag minsann pröva - när mitt köpstopp är slut. någongång...justja.

    kram.

    SvaraRadera
  7. Visst är det bra! Jag testade också stickor för första gången i höstas och är SÅ nöjd! Nu är oljan slut i min burk så nu är det dags att byta. Blev nyfiken på din variant. Snygg var den verkligen!

    SvaraRadera