tisdag 3 januari 2012

Tjugohundraelva; Q2

Håll i hatten - här kommer kvartal två.


I april planerar jag lökar och njuter av våren. Jag plockar vitsippor och njuter av att vara villaägare. Första solen är den absolut bästa och det tänker jag börjar längta efter snart. För nu känns vinter förbi, passé och avlägset. Så Mr Snow, har du inte behagat komma nu får du vackert vänta till nästa år. Sådetså!


Vi firar en vårig påsk i Göteborg som bjuder på de sötaste påskkärringar jag någonsin sett och sommarväder med altanhäng.


Maj känns alltid som en klämmånad. Kan det vara det fina vädret? En månad för fest (maskerad i vårt fall), umgänge med vänner som vi inte sett tillräckligt av under det mörka halvåret, laga en massa god mat och fortsätta att ta vara på tiden. Det slår mig att jag nästan låter som en livsnjutare. Bra där!


I juni hände det grejer! Jag blir månadens inspiratör i Fabriken och väldans smickrad (tack igen). Sen åker jag till New York och laddar batterierna så till den milda grad. Jag befinner mig högt upp på plus (och sjunde himlen) länge, länge, länge.

Tänk att de där långhelgerna ger så mycket, men det behöver absolut inte vara 6-timmars flight från Stockholm. Det räcker att åka till Göteborg, Sälen, Norrköping och bara byta miljö och vara med människor jag tycker om. Mera sånt!

4 kommentarer:

  1. Åh, jag blir alldeles lycklig av att se dom här ljusa, rosa bilderna! Känns som att det finns hopp om våren trots allt. För nu har jag tröttnat ordentligen på den här vintern (eller vad man nu ska kalla det...).

    Och ja, det var faktistk rätt synd om mig där i fem månader. Men visst glömmer man. Konstigt egentligen... nu i efterhand känns det inte som det var så farligt alls, men jag vet att det var flera gånger då jag bara grinade trodde att jag aldrig någonsin skulle må bra igen.

    SvaraRadera
  2. Så vackra vår och sommarbilder kram

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år Anna! Känns kul att vara tillbaks i bloggvärlden på riktigt igen :-) Hoppas att ditt 2012 blir riktigt fint. Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder!! jag vill ha VÅR ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera