torsdag 26 januari 2012

Var tusan ska jag göra av alla saker?




Mitt skrotrum ska bli barnrum och vad tusan ska jag göra av alla saker? Jag tittar in i det pyttelilla rummet som fungerat som arbetsrum/avlastningsrum/förvaring av saker som inte har något vettig tillhörighet/datasaker/kamerasaker/papperssaker (mycket papperssaker)/böcker som ska läsas/böcker som jag vill behålla trots att jag läst dem/och så klart en massa andra knepiga saker. Jag har varit ganska nöjd med mitt lilla kryp-in, men nu ska det bli barnrum. Kanske inte nu i kväll, men snart. Och jag förstår verkligen inte hur det ska gå till.

Jag får helt enkelt fundera på det en annan kväll, för nu börjar min nya favoritserie om att hämnden som är ljuv, TV3 Revenge. Lätt beroendeframkallande.

8 kommentarer:

  1. HOppas du kommer på något smart som jag kan apa efter för jag har samma problem;) Kram

    SvaraRadera
  2. Du om någon kommer att fixa till det alldeles galant :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Ja ständigt dessa frågor om hur man ska få plats och hur rummen ska disponeras. i märker framförallt det nu när vi planerar för renovering. Barnrummen är ju superviktiga men det är ju tvättstuga också och så vidare... Vi får väl vårt - ett eget rum - nångång om sisådär 18-19 år när barnen flyttat. Herregud så många pysselrum man kommer att kunna ha då. Plus en fotostudio! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Just nu sitter jag i köket och jobbar när jag jobbar hemifrån. Eget rum....nja...inte riktigt va ;-)

    SvaraRadera
  5. Vårt gästrum i källaren är det där vet-inte-vart det ska-vi stoppar-in-det-där-så-länge-rum. Sen kommer mamma och pappa på besök och för att de överhuvud taget ska ta sig in till sängarna så behöver vi ta några rundor till tippen! Phju.

    Den där vackra korgen med rullar, den är så snygg så den skulle kunna stå var som i ert hus! ;)

    SvaraRadera
  6. Åh denna ständiga platsbrist. Spelar nog ingen roll hur litet eller stort (okej kanske lite...) man bor. Alltid har man det där som man inte vet var man ska göra av. Gillar verkligen den fina korgen på bilden!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Helt glömt bort att svara på din fråga:
    Ja, på vår och sommar kan man fika ute på gullvillan på lidingö som jag skrev om :)
    Annars finns andra löjligt mysiga fikaställen på ön - hojta om du vill ha tips.
    Ha en härlig dag och helg!
    Malin

    SvaraRadera
  8. Jaa, var sjutton ska man göra av alla saker??! Kanske smyga in lite grejer i makens lilla förråd i smyg och hoppas att han inte märker nåt.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera