torsdag 24 mars 2011

Black Swan


Kunde inte någon ha varnat mig? Att Black Swan var en skräckis. Jag var absolut inte förberedd. Jag såg den för två veckor sen och blev lite lätt chockad. Alla ingredienser fanns där, skrattande tavlor, förvridna ansikten i spegeln, blod i badkaret och trick-filmade benbrott. Kom igen! Jag hade sett fram emot vacker musik, spännande rekvisita och ljuvliga kostymer. Istället fick jag tragedi och mörker. Inget djup, ingen förklaring, ingenting - bara sorg. No merci!

I kväll ska jag bädda ner mig framför en annan rulle och hoppas kunna uppnå lite feel-good. Inte feel-shit, som efter den bedrövliga historien om den svarta svanen. Kolsvart.

4 kommentarer:

  1. Den är nästa på vår lista, men jag är förberedd på hur den är och hoppas på att bli imponerad. Vet du vilken feelgood-film jag gillar? You got mail. Hint hint... =) Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen fy! Jag kan INTE hantera skräckisar. Blir som en blöt fläck och sedan har jag förföljelsemani i flera veckor. Jag hade nog varit tvungen att gå ut ur salongen. Men tack för varningen, då behöver jag inte se den filmen i alla fall.

    SvaraRadera
  3. OMG, inget för mig alltså. Hatar att bli rädd, blir det väldigt lätt också kan jag erkänna.

    Fin helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack för varningen. Sambon och jag försöker gå på bio varannan torsdag och nästa vecka är det min tur att välja film - ska inte välja denna då. Hade nog också kunnat välja den av misstag annars. Bara genom att bara titta på bilden. Förra torsdagen såg vi Sanctum, sambons val. Usch och fy! Se INTE den! Ingen må-bra-film för fem öre. Usch igen.
    Ha en fin fredag!
    Kram / Kristina

    SvaraRadera