söndag 3 juni 2012

Definitely not Vogue


Men vad ni är bra på att gissa!! Även min syster listade ut att en blöj-tårta var på väg till henne. I äkta Sex And The City-stil bakade jag min livs första diaper cake, men som Carrie säger, det är 'Definitely not Vogue'.  Mer Panduro-style.

Men med lite maffiga sidenband och cellofan in masse blir det mesta glammigt. Och man kan ju alltid bära upp den med lite high heels!


It's a boy! Och här gör han entré på bloggen. Tre dagar gammal. Min fina, fina systerson. Att bli moster är den finaste titeln näst efter mamma!

Trixet med tårtan var att få fast blöjorna på fatet, men det lösta jag med toalett- och hushållsrullar i tårtans mitt som jag sedan fäste i botten. Rätt eller fel? Men det funkade. Botten (kartong) klädde jag med snygg-papper och washi-tejp. Och jag ställer mig frågan; Hur sjutton överlevde vi innan washi-tejpen fanns?


Ett skepp kommer lastat med en grå helbody från Rackarungar i märket Mexx, hakklappar, nappar, vällingflarra, strumpor och givetvis, en gäng blöjor! Ett helt paket krävs för två våningar. 


Vill ni se något roligt och hysteriskt amerikanske ska ni bild-googla 'diaper cake' eller klicka här! Vilka värsting-tårtor va? Galet!

Nästa gång ska jag ge mig på att göra en stork!

9 kommentarer:

  1. Superfin och en väldigt bra idé. Vem det nu var som kläckte den.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra ide...har jag aldrig sett innan ;)) Ska försöka komma ihåg det till jag får barnbarn nångång ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  3. En sån har jag aldrig sett förut, vilken rolig idé!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb! Vilken tur bebbe har som fått en mästerpysslarmoster!

    SvaraRadera
  5. Oaooo! Tänk villken liten lyckost som har en så pysslig moster. Snygg med för den delen. Vilken tårta! Har aldrig sett nåt liknande. Hur kunde jag missa det i sex and the city..? Fantastiskt fin!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. MAJ GAD vilka färdigheter du har!
    Blöjtårta.
    Min fd. kollega från UK har startat business som verkar gå ba - hon vilker barnkläder till vackra blommor etc. Superhärliga!

    Och ja. En liten bebis i handväskan säger inte chefen nå´t om här på little.u - hon är van vid ganska tokiga anställda på de olika avdelningarna. Hon som stryker silkespapper och bränner hål i dem så brandvarnaren går igång (oups) eller hon som aldrig hittar måttbandet fast hon sitter på det. Eller hon som jämt häller ut en porslinsskål med guldpärlor över hela vardagsrumsgolvet ... and on and on and on ... :)

    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  7. Meeeen vilken fantastisk skapelse, har aldrig hört talas om tidigare men nu känns det som att du "rullat igång" något. Gillar tårtvimplarna också!

    ...och vad mysigt att bli moster, och att ni har kusiner i samma ålder! Njut nu syrrorna!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Helt underbar! Hade jag älskat att få om det vore jag som var nybliven mamma :)

    Kramar

    SvaraRadera