onsdag 20 juni 2012

Sov sött






Den här chica ögonmasken kommer mycket sällan till anvädning. Fram tills nu. Esters stora förtjusning när hon äntligen hittade någonting i mammas garderob som man faktiskt fick leka med. Julafton!

Armbanden, no-no. Örhängena, absolut inte. Kläderna, no-way och så vidare.

Jag tänkte göra ett inlägg om sömn, men jag är på tok för trött. Ni hör ju själva. Fick värsta sovmorgonen och har druckit starkt kaffe och ändå. Plötsligt förstår jag hur Trötter känner sig. Måste vara sviterna av en härlig tjejmiddag i går. Som förvisso slutade 23:30, men med ett gäng nyförlösta och/eller höggravida bör det anses som sent?! Och kanske kan man prata sig trött, för jösses vad det kacklades!

Idag ska jag notera alla sommarpratare jag vill lyssna på. Kanske blir det i år som jag laddar ner och lyssnar på dem i min iPhone samtidigt som jag går långpromenader med barnvagnen? Kanske, men troligtvis inte. Jag har sagt att jag ska göra det i fyra år nu. Har det hänt? Nope.

Här kan man i alla fall ladda ner hela listan med sommarens värdar.
  

12 kommentarer:

  1. Jag tycker din dotter är så lik denna lilla tjej. Nu är hon lite större men visst finns det likheter.

    mrsbandco.se

    Eller?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Goaste Ester! Ska se om jag hittar en hink energi bakom någon dörr och försöker drar ihop vår goa hord med ungar med dess absolut fenomenalt fantastiska morsor (med tillbehör a.k.a partners) för en fika i sensommarsolen!
    BTW dynorna till terassmöbeln (Terass låter ju SÅ mycket med kontinentalt tjusigt än altan) är på god väg...får nog till det innan midsommar. :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, det lät riktigt mysigt! Sommarpratare i örat och ensam med barnvagn, det ska jag försöka att kopiera rakt av!

    Trevlig midsommar på er!

    SvaraRadera
  5. Oh, ser fram emot sommarpratarna!

    SvaraRadera
  6. Fina Ester! Och oj, vad avundsjuk jag blev på tjejmiddagen! Längtar så tills vi ses. Ha en underbar midsommar! Och trött? Börjar förstå liknelsen med ett "utsketet äpple"... Puss

    SvaraRadera
  7. Trött är bara förnamnet här. Skulle köra sonen till Landvetter kl. 04 i morse. Sov inte en sekund innan dess. Inte på grund av oro. Nej, för att jag jobbade natt natten innan och alltså sov hela dagen igår.... Ingen riktigt bra planering. Men nu har jag iallafall sovit några timmar. Hoppas du får ta igen förlorad sömn också :)

    Söta Ester får mig att le :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Men guuuud vilken söt liten tjej du har!
    Småbarntiden är mer än underbar med tröttheten som kan finns då är dessto värre, 23.30 var ju faktiskt bra jobbat som både gravid och småbarnförälder ;)

    KRAM

    Och tack för ditt svar om pannacottan, dock föredrar jag också gräddiga desserter iställer för "lätta" varianter.

    SvaraRadera
  9. Alltså det där charmtrollet, hon får mig att le varje gång jag ser henne på bild.

    Skrattat högt har jag även gjort idag pga all leo-feber som plötsligt råder :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Trött ja... Hade packat klart kl ett i natt, steg upp fem o åkte fyra timmar i bil m två åksjuka barn som kräkte ikapp om o om igen. Men nu är vi framme på Gotland. Underbara ställe. O underbara stugliv. Chans till vila!
    Snygg mask på snygg tjej. Vilket charmtroll!
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Söta tjejen! Lycka att hitta en ny liten "leksak" :-)

    Ha ha, jomen visst är dom väl lite lika! Det finns en del bilder på min lilla tjej när hon var mindre på min gamla blogg, och t.ex. i detta inlägg http://mrsbandco.blogg.se/2010/april/virkat.html så har hon lite samma blick som din tjej har ovan :-)

    SvaraRadera
  12. Ljuvliga bilder! Så söt! Känner igen det där med att låna mammas saker! Så kul!
    Kram Jenny

    SvaraRadera