onsdag 27 juni 2012

Lusläsning eller läslust


Har liksom kommit av mig med läsningen. Vet egentligen inte varför. Kanske för att jag åker mindre t-bana. Fast ändå inte. Jag läste mest bloggar och Metro på tunnelbanan. För att komma igång var jag tvungen att angripa en busenkel bladvändare. Sofi Fahrmans tredje bok. Första boken innebar, ärligt talat, stora skämskudden fram. Men av någon anledningen (romantiker som jag är ville jag förstås veta hur det skulle gå med huvudpersonernas kärlekshistoria, hur banal den än var!) läste jag andra boken och blev positivt överraskad. Det kan ha berott på låga förväntningar, men nu har jag snart klarat av tredje boken (dock utan omdöme än) och förhoppningsvis kickstartade jag en sommar fylld av läsning!

Foto: Jonas Gustavsson
På tidningsfronten ligger jag däremot inte på latsidan. Jag fick en prenumeration av Plaza Interiör i julklapp och jag är så himla glad för det. För varje nummer som dyker ner i min brevlåda är jag mer och mer övertygad om att detta är en tidning som är här för att stanna. Reportaget 'Ta mig till havet' stylat av Linda Åman var på pricken som jag skulle vilja ha det i min framtida sommarstuga. Trasmattor, ljust trä, blått, grått, vitt och träpanel på väggarna. Det och alltid fint väder.

Foto: Trine Thorsen 

Och i min lägenhet i stan (för jag vill inte ha två hus) skulle det gärna få se ut så här. Gammalt och nytt, trä, vitt och svart. Svartvita fotografier och väldigt inspirerande.


Tusen tack för era smakråd. Jag fegade ur, det blev den svarta.

9 kommentarer:

  1. Jag skulle bli tokig om jag inte fick läsa lite bok varje dag! :-)

    SvaraRadera
  2. I sommar ska jag bara läsa läsa läsa, brukar vara bästa tiden för läsning! Och så älskar jag trasmattor också, mer sånt får det bli i olika färger. Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ok jag garvar lite. Hur kan det komma sig...titta in hosmig om en stund. Plaza är en favorit här oxå. bra inspo och innehåller faktiskt saker som man har råd med. kram

    SvaraRadera
  4. Har också tappat det där med läsningen, gör ständigt nya försök men kommer aldrig in i boken innan jag somnar. Kanske är det småbarnsåren som gör sitt och det får de göra, hinner säkert läsa mer i framtiden.
    Obs. Magsin är en del för sig, det finns det alltid tid för. Gör inget om det är massa liv och rörelse i bakgrunden och de är svåra att somna ifrån;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Är helt klart periodare när det gäller läsning. Och nu ska du få höra på skämskudde....just nu är det Twilight-böckerna jag plöjer...för ANDRA gången. Det är sant!
    Reportaget där, med mycket trä, älskar jag! Vill också flytta dit!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Härlig inspiration du delar med dig av!

    Jag hade också helt kommit av mig med läsandet, men nu lagom till sommaren och semestern har jag hittat tillbaka, älskar det!

    Ha det gott!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  7. Åh jag har inte hunnit läsa mycket de senaste månaderna men nu har jag en fin hög inför semestern. Känns bra, måste bara börja med nåt lättläst för att komma igång. Tidningar har jag inte heller några problem med. Får ta och spana in den där Plaza... ;)

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Jag är mer en semesterläsare av böcker. Då kan jag plöja mig igenom ett par tre böcker inkommen vecka, det är ren avkoppling det. Jättefint bilder, en lägenhet i stan och ett snt där hus torde vara det ultimata livet.

    SvaraRadera