måndag 25 juni 2012

Rött, vitt och blått




Regnet, det öser ner. Fullständigt vräker ner. En riktig sitta-inne-dag. Tänk vilken tur vi hade ändå. Att det inte regnade så här på självaste midsommar. Där vi var sken solen. (Kanske inte på alla håll?)

I dag behöver vi liten vitamin-kick a la jordgubbar!

Jag har aldrig tidigare tänkt på hur fint det blir om man inte snoppar gubbarna. Låta det gröna sitta kvar. Hur snyggt som helst. Och återkommande. Blått, vitt och rött. Min radar (och kamera) dras till detta. Oslagbart somrigt. Som jordgubbar. Låt säsongen vara för alltid. I evigheters evighet. Amen.

Och regner. Det går över. Efter regn kommer strålande sol. Det vet ni va?

7 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade kunnat sitta inne i dag, det var då ett himla regnande!

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefint! Och det matchar ju klänningen så bra! :)

    I morse hade jag färska jordgubbar på filet. Det är lyx! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så smarrigt! Nu ska vi trotsa detta trista väder och ge oss ut på promenad. Måste ha luft! Och kanske nåt gott att äta på vägen :)

    SvaraRadera
  4. Ja, och efter regn doftar det så gott och blommar ännu bättre! Jag är för regn. Jag är för ursäkter för att få sitta inne denna måndag :)

    Nu blev jag ju sugen på jordgubbar igen, jag som trodde att jag var overloaded efter helgen...

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas det. För nu behöver jag soooool!

    SvaraRadera
  6. Åh imorgon kommer solen, imorgon kommer solen, kommer solen, solen. :)

    Underbara blå-röd-vita bilder...blir så galet sugen på jordgubbar.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder! Jag blir glad av att titta på dem och glömmer regnet för en stund!
    Kram Jenny

    SvaraRadera