måndag 11 juni 2012

Direkt från hönans stjärt och tack



Jag är rörd av ert engagemang och tips om hur jag bäst botar min mjölkstockning (här och här). Ni är bättre än den bästa sjukvårdsupplysningen, fast mer välformulerade, underhållande och framförallt utan någon som helst väntetid. Tack! Faktum är att på underhållningsbiten får ni till och med kommentarerna på Kungahusets Facebooksida att verka trista - och de, kära vänner, är något jag skrattar väldigt mycket åt just nu. Om man gillar den typen av humor. Haha, jag som trodde att jag var rojalist... Tänk bara att 3.476 st har kommenterat/gratulerat prinsessan Madeleine på hennes trettioårsdag och gissa hur många som gillade? 11.613 personer!  

Mest värdefulla, otippade och roligaste tipset kom från Karin LG! Alltså, jag står där på alla fyra i sängen och tänkte att maken till långa bröst man måste ha för att nå ner till det lilla spädbarnet. När jag äntligen hittade en ställning där våra aktuella beröringspunkter möttes (barn på kuddbädd) spelar jag utan några som helst svårigheter hela Für Elise på det sk "pianot" (Ajajaj). Men vet ni, det hjälpte! Tänk att jag behövde dia mitt barn för att lätta på trycket. Naturens under.

Caroline, tack för ovärderliga tips. Apoteket nästa. Och Lina, hade jag ett badkar skulle jag bada i öl - i ren desperation. En mamma i smärta utvärderar alla utvägar. Jag har tydligen gjort alla misstag man kan, men tack vare er vet jag nu bättre. Maken på opåläst tvåbarnsmorsa får man med andra ord leta efter.

Och tack alla ni andra också. Tack.

Jo, bilderna ja. Det är ägg direkt från hönans lilla varma stjärt (eller vad de nu ruvar med). En hel platta som svärmor hade med sig från landet förra veckan. Direkt från bondgården. Godare ägg hittar man inte någonstans och absolut aldrig i en affär. Vackra är det också, men det är bara en liten, liten bonus.

BTW, har jag sagt tack?

7 kommentarer:

  1. Kära nån! Jag tänkte aldrig på att lämna mina bästa mjölkstockningstips. Jag som betrakar mig som superproffs på just det (efter alla gånger jag har gått igenom det). Men jag hör ju att det bästa tipset har provats. Att amma i ställning så att bebisen kan suga bort eländet. Det brukar, som du ju har upptäckt, innebära en ställning som man inte gärna visar upp för någon utomstående... :) :)

    Det ena ägget där...det kommer från en höna med riktigt stark ringmuskel va? ;)

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. http://www.stellaris.se/index.php/mamma-amningsinlaegg-c-33_34?gclid=CM7Anuu1xrACFQ0wmAodqkx6Yg Så slipper du leta ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag VET att detta är en helt absurd amningsställning!! Helt crazy tips, men det brukar hjälpa.

    För elva år sedan har jag skyhög feber hemma och får tipsen från min bm i telefon som säger "tänk Romulus och Remus"!!! Min bm hade dessutom (enligt mig en av Sveriges bästa amnings-bm) Elisabeth Hjärtmyr i bakgrunden som teaterviskar/ skriker "spela piano också!!!". Helt absurda tankar kom upp hur detta skulle funka...

    Ett fortsatt krya på dig från stockningen och hoppas hoppas du slipper i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre, mjölkstockning kan få en att käna sig som en levande död. Men det vet du väl vid det här laget.

    Fina äggbilder. En hel platta, inte illa svärmor!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hihi, ja du fick lite tokiga tips! :) Hoppas att någon av dem hjälper!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du är piggare. Jag fick prova det mesta med sonen innan amningen funkade, bl a stå på alla fyra. Men det hela slutade med inflammerade bröst och penicillinkur. Kanske för att jag missade att spela piano... ;-)

    SvaraRadera
  7. Kul:) och vad gött att ni får färska ägg. Det är inte dumt!!

    SvaraRadera