onsdag 13 juni 2012

Luktar gatukök


- Vad är det som luktar? Det luktar stekos? Vad har du gjort? frågar mannen med desperat och lätt illamående blick. Som vanligt får jag skulden för all tänkbar lukt som finns i vårt hem. Vad har jag gjort nu?  

Först trodde jag att han syftade på mitt nya platt-mojs för anti-frissigt hår med sin säregna doft, sedan kom jag på. Hundkex har ju en liten udda doft. Men de är ju så fina så man får helt enkelt stå ut (tycker jag). 

- De luktar som ett gammal gatukök!
- Ja-ja, herr känslig, vi flyttar dem lite närmare fönstret då-då. 


Nu har mannen åkt till Kiev och jag kan glatt njuta av mina fina hundkex utan syrliga kommentarer. Njut-njut!

Och på tal om gatukök. Varje gång vi åker förbi en korvkiosk säger Ester:

- Mamma, där kan man köpa ketchup!


Och det ska komma från en korv-älskare. 

11 kommentarer:

  1. Hahaha vilket underbart inlägg, det gjorde min dag ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt att prata igår! Längtar tills vi ses. Kul med Kiev! Hoppas han får dem att spela bättre... Väldigt fint skrivet om syster K! Skulle önska att min syster ville skaffa barn. Det är en så speciell sak att dela. Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Hi hi det stämmer ja...gatukök :)
    Ha de väl från Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor...Lycka till med skapandet!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hi hi hi, jag håller med honom. De luktar inte gott. Men så fina de är. Så det väger upp. Och Kiev, gud så roligt. Hoppas vi kan få in några vinnande mål då.

    Hur går det med stockningen? Hoppas den är över! För gott. Håll tuttarna varma kära du.

    SvaraRadera
  6. Hundkex är så vackra! Så ljuvligt skira!

    SvaraRadera
  7. Ha ha, dagens skratt och det kom lägligt (sitter och sur-jobbar).

    Har inte tänkt på att de doftar korvkiosk ;) bara på att de börjar fröa nästan på direkten, håller dina bättre? Fint som korvspad är de iallafall!!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ungefär som prästkragar - fast de luktar mest fis... Inget för mr primadonna ;). Kram

    SvaraRadera
  9. Haha, Mr Sensitive här kommenterade precis liljorna, på samma tema..luktar också lite halvskumt..

    SvaraRadera
  10. Hundkex är tjusiga. Att de luktar illa.. njo.. men korvkiosk? Jo.. kanske..

    SvaraRadera
  11. HIhi, så sött sagt med ketchup. :) De är rara de små!

    Njut nu av dina hundkex!
    Kram

    SvaraRadera