tisdag 11 september 2012

3 x mönster

Bildkälla: Sköna Hem

1. Batik tycks ha fångat mitt intresse upprepade gånger. I somras köpte jag byxor och sjalar helt klart inspirerande av Isabel Marant SS12. Nu känner jag även för att lyfta in lite flummig batik i hemmet, även om jag inte kan tänka mig att lämna den svartvita färgskalan. Inte än. Sköna Hem tipsar om hur man gör sin egen batik, om man är sugen på lite pyssel.



Pressbilder Lindex

2. Den 25 september lanserar Lindex sin efterlängtade Missoni-kollektion. 10 % av kollektionens totala försäljningspris i Sverige går oavkortat till Cancerfondens kampanj Rosa Bandet - hatten av!

Än så länge känns barnkollektionen starkare än dam, men det beror nog mest på att Missoni kanske inte riktigt är min cup of tea, men den där lilla mössan som jag sett lite här och var vill jag verkligen ha. Barnkläderna däremot, är urfina - verkligen urfina.



3. Så mycket duktiga formgivare det finns. Överallt. För första gången har jag handlat på Etsy där utbudet är enormt. Detta print sitter snart i köket hos en mycket god vän som nyligen fyllt år. Tills hon får sin leverans passar jag på att njuta lite.

Bildkälla: Unraveled Design

Unraveled Design har massvis med färgglada citatillustrationer att kära ner sig i och säljer sina print här. Snabb leverans och personligt mail var bara en bonus.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag svimmar nästan av inspiration. Etsy är det bästa. Jag har dock inte vågat köpa något än:) ha en fin eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  2. etsy är ju ljuvligt, jag har handlat där ett 10-tal gånger och nu är jag på hugget igen och har redan shoppat på två olika ställen bara idag.... nu måste jag ju kika in på din länk : )

    SvaraRadera
  3. Å... tror nästan att jag måste ha den där.. =)

    SvaraRadera