tisdag 11 september 2012

Alla oro är befogad


För er som oroar sig över mina uteblivna inlägg under kategorin Dop så är detta helt befogat. Jag ligger och guppar i kölvattnet efter en snipa medan behovet av vattenskidor efter en ribbåt är enormt. Strykningsfrekvensen på ToDo-listan är under all kritik och sällan har Fru Sylt haft så dålig disciplin. Tyvärr har jag absolut ingenting att skylla på. Jag bokar in trevliga luncher, slöbläddrar i IKEAkatalogen och tar yogalektioner. Lugnt och harmoniskt.  


Som ni kanske minns sydde jag Esters dopklänning. Så precis innan jag skulle ge mig iväg idag med en nymatad och synnerligen tillfreds bebis kommer jag på. Textilfärgen!! Den ska ju torka minst 24 timmar eller var det 72?! Är den ens okej efter nästan fyra år?

Som tur är vet jag exakt var den är, vilket aldrig inträffar i vanliga fall. Och den verkar fungera. 72 timmars torktid - jag hinner. Kanske ändå lika bra att skriva dit namnen också. Sådärja. Och datum - check. Nu känner jag att träbåtens dieselmotor fått fart i maskineriet. Jädrar vad det går. Håll i er nu och på med flytvästarna - vi kanske rent av stryker några saker till på listan redan i kväll.

fortsättning följer...

7 kommentarer:

  1. Väntar med spänning och håller tummarna för att du ska knyta ihop säcken:)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. heja. heja. heja. heja. heja. heja.

    SvaraRadera
  3. Heeja Anna "klapp klapp klappklapp klapp" Heeja Anna.....

    SvaraRadera
  4. Haha, heja heja heja! Leende finns hos mig och tack för ett härligt inlägg!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev! Och heja dig! :)

    SvaraRadera
  6. Du är så duktig, lycka till med förberedelserna! :-) Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad kul med textilfärg i stället för gamla broderier! Heja heja, det kommer att gå galant resten också!
    Och angående iittalaoutleten, det fanns jättemycket fint när jag var där. Men sen, vad behöver man egentligen? Det blir lätt svårt att välja för det är så mycket. Jag brukar mest åka dit om det är något jag vet att jag vill köpa. Och sen försöka hålla mig till det. Nu var det kul att se nyheterna. Fast de var ordinarie pris på dem.

    SvaraRadera