söndag 16 september 2012

Söndagsbild #37


Det är liksom alltid samma känsla dagen efter ett stort kalas. Lite vemod. Lite sorgligt. Lite trötthet.  Fast inte direkt efter, då är jag euforisk, näst intill hög på kalasruset. Jag som älskar planeringen inför  tycker att förberedelserna och småpiffet är nästan samma, fast bara nästan, samma festlighet som självaste högtiden.

Dagen D går ofta så snabbt - oavsett om vi talar bröllop, resa, dop eller en överraskning - så det gäller att verkligen stanna upp och njuta när den väl inträffar. För vips är den över och allt vi ha kvar är eftersnacket och bilderna.



Jag ska visa mer från dopen en annan dag. Nu pågår eftersnack, konsumtion av resten från dessertbordet, mannens långkokade revbenspjäll och bildvisning. Och kanske ger vi Beck en chans. Bara för att det är söndag.

Fler söndagsbilder i Fabriken

9 kommentarer:

  1. Jag håller med dig i dina tankar. Tomheten är påtaglig när allt plötsligt är över. Men för mig i alla fall byts känslan ganska fort ut mot glädje och nöjdhet att allt gått bra och att vi fixade det. Ser fram emot fler bilder! Njut revbensspjällen och resterna!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att läsa att någon njuter av festligheter ... Jag blir ofta ganska besvärad och suckar & är helt sluuuut efteråt! Hahaha. À little dramaqueen kanske ;)

    Ser fram emot att få se mer från dopet. Vet att det kommer vara så fint!

    Kram.

    Pst. Sockorna, visst är de fina! Och inte är det någon gammal dam som stickat dem. De kostar 69! hos den kungliga hovleverantören HM :)) (logg)

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland blir det lite "dagen efter" och luften går ur en! Men så bra att dopet gick bra i alla fall!
    Och stort tack för att du ändrade mitt bloggnamn hos fabriken så snabbt!
    /Victoria

    SvaraRadera
  4. Hej!! Fint!! Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  5. Man kanske kan boka in dig som festfixare någongång? Har på känn att du är en fantastisk sådan!

    Och ja, ja, ja vi vill se massor från söta Harry's dop!

    Ha en fick vecka, kram!

    SvaraRadera
  6. Ja herregud jag fattar exakt vad du menar. Dagen efter vårt bröllop storgrät jag för att det var över så fort och alla gäster plötsligt hade åkt hem... :)

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Kul att det blev bra. Låter mysigt också med eftersnack och dagen-efter-ätning. Inte helt fel det heller!

    SvaraRadera
  8. Fint att ni hade det bra!! Väntar med spänning på bilderna...
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. Om förberedelserna är nästan lika bra, så är väl kanske resterna nästan ännu bättre! :) Nästan.

    SvaraRadera