fredag 21 september 2012

Nästan som khaki



I oktober öppnar Sephora sin första butik i Sverige, i Täby Centrum. Första tanken, vad kul, men vid närmare eftertanke kommer troligtvis sminkhimlen lite att tappa sin glans. För mig hör det semester till att besöka Sephora. Jag blir inte alls lika sugen på hemmaplan. Jag tycker inte att Starbuck's känns exotiskt alls på centralstationen i Göteborg. Jag vill inte ens gå in. Det är inte samma sak.

På tal om exotiskt. Helt plötsligt känns pastelliga och neoniga lack inte lika kul längre. Naglarna vill liksom följa prynadskålens och ljungens färg. Eller i detta fall höstjackan. 

Senaste tillskotten i min samling är Rivegauchegreen, nr 605 från L'orèal. En kaki-färgad budgetvariant. 

7 kommentarer:

  1. Snyggt! Ja, jag har också börjat med höstfärger på naglarna.. grått, mörk rött och grönt..
    ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  2. Du har alldeles rätt. Den magiska semesterkänslan försvinner.

    SvaraRadera
  3. Ah, snyggt! Jag har precis köpt matt överlack så det blir helgens nagelpyssel :)

    SvaraRadera
  4. Här händer det grejjer... Menar den nya headern alltså. Tjusigt, tjusigt!

    SvaraRadera
  5. Gud va läckert. Jag ska måla naglarna om en stund i lila tror jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint ut! :) Här blir det mest beige och brunaktiga nyanser just nu. :) Kul att läsa om dina framtida planteringsplaner. Trevlig helg Anna! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag ska precis bege mig till vårt ICA, kommer nog hem med ett nytt lack ;)

    ...och jag känner precis som du. Vissa butikskedjor känns speciella just för att de inte finns här hemma. Besökte Sephora i Barcelona och det liksom pirrar i hela kroppen då man kliver in. Just för att det inte hör till vardagen. Samma sak med Zara Home och Starbucks. Att COS kom till Sverige var i och för sig bra :)

    SvaraRadera