torsdag 13 september 2012

Hej vad det går





Så i går gick alltså startskottet. PANG! Du fokuserar vi. Dop. Checklista. Fix och trix. Pyssel och piff.

"Ska vi pyssla, mamma? Jaa, jippie!" (någon är onekligen taggad)

Obligatoriska flaggor - check. Småflaggor till bakverken - check. Montering av tårtfat - check.

Tårtfatet i papp kommer från TGR och (håll i er!) kostade 30 kr (en av alla saker i min stora fyndpåse därfrån). De små glasen i plast från ICA ska jag fylla med pannacotta, men de såg för tråkiga ut! Lite facelift med washi och tvinnat bomullsband gjorde susen.

"Ska vi pyssla idag med, mamma?" frågade Ester vid frukostbordet.
"Ja, min älskling, det kan du ge dig på!"

6 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar till L är stor nog att pyssla! Så mysigt! Och bra tips med textilfärg till dopklänningen! Har klurat på om jag ska få den broderad någonstans, men då kan jag ju göra det själv. Kusin M fick en liten Tuva igår. Supersöt! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Åh så kul du får ha det:)

    Mycket roligt att följa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint ni pysslar! Det där kommer bli toppen :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Det är ju ändå det allra roligaste med fester. Att få pyssla. Och fint får ni till det också :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ser ut att bli ett superfint kalas! Och jag va aldrig orolig att du inte skulle hinna i tid. :)

    Det där TGR alltså... gick förbi härom dagen och såg massa bra och billiga saker genom fönstret. Men Viggo va långt ifrån sugen på en affär till efter att ha gått med mig i Liljeholmen í över en timme. Får åka dit med Flora nån dag. Hon är mer inne på shopping än brorsan. ;)

    SvaraRadera