onsdag 12 september 2012

It's all about being friendly


KappAhl fortsätter att göra fantastiska grejer och den här gången är det inte bara Newbie som jag lovordar. Nya kollektionen It's all about being friendly finns för baby, barn och dam. Och den är fin, inte bara på bilderna, även i verkligheten. Främst är jag inne på barnkollektionen och visst liknar den Mini Rodinis kollektion Pandas (i synnerhet mössan) fasligt mycket men, jag gillar ändå. Storgillar!

För handen på hjärtat, vilka kedjor inspireras inte av stora modehus, duktiga illustratörer och briljanta idéer?



Mössan är redan inhandlad och jag ångrar redan att jag inte köpte fler. Bodysuiten står näst på önskelistan och klänningen, till storasyster. Så hatten av för bra miljötänk, en snygg kollektion och barnkläder i ekologisk bomull. Enda lilla oron är att dessa plagg rekommenderas 40 grader i tvättmaskin (för där lär de hamna) - hoppla säger jag till vita barnkläder med bärfläckar och köttfärssås!


Barnkläderna hittar du här

3 kommentarer:

  1. När Flora föddes sa jag till mig själv att jag inte skulle göra som jag gjorde med med Viggo - förköpa mig på söta bebiskläder som han sen inte hann använda mer än en gång innan dom var urvuxna.
    Ett löfte som är svårt att hålla och du gör det inte direkt lättare för mig att hålla det... nu måste jag ju köpa en sån där panda-suit också. :) Så söt!

    SvaraRadera
  2. Ok, nu är jag ännu mer övertygad om att jag måste ta mig dit snarast för att fylla på höstgarderoben till både Moa och Polly! Bodysuiten känns som ett måste! Jag har dessutom en storebror som alltid älskat pandor, så nu ser jag möjligheten att få shoppa loss lite extra så att jag har fina presenter till den dagen han får barn. Älskar att vara ute i god tid :)

    SvaraRadera
  3. Den kollektionen är så otroligt fin! Jag nappade direkt åt mig pandaklänningen och den stora gråa collegeklänningen. Sen blev det små mössor och sockar :D Fint så!

    SvaraRadera