onsdag 12 september 2012

Santiago Huckleberry


Åtgången av ljus är enorm. För mitt ljusförråd har den här den här sommaren vara rena rama backaffären. På sommaren brukar jag knappt elda, vi sitter ute och nöjer oss med ett å annat myggljus, lampor och kanske några enstaka blockljus i lyktorna, men inte den här sommaren. Nope, de flesta sena middagarna har vi suttit inne och filmkvällar med tända ljus hör inte längre höstkvällarna till - nejdå, vi spenderar regniga sommarkvällar i tv-soffan med bästa dvd-boxen och fullt med tända ljus. 


Därför är jag extra glad för mitt stora Voluspa Santiago Huckleberry för det tar liksom inte slut. Vi eldar en stund, släcker och njuter. Och snyggt är det, sen doftar det lagom mycket.

Men nu är åtgången som sagt, enorm och på önskelistan finns det många nya dofter. Jag har köpt två nyheter (för mig) från Yankee Candle som jag lovar att visa när jag provat. Vilka är era doftfavoriter i hemmet?

Psst! I morgon är det första torsdagstemat, nämligen tema Hall - i Fabriken. 

2 kommentarer:

  1. De där stora Voluspaljusen är underbara, de i glasburken. Jag köpte mig ett för 20 dollar i usa. Och har massor kvar! Snålar kanske liiite. Men det luktar massor, visst gör det!
    Hur luktar den där lukten? (gott så klart!).

    Filmen Modig är faktiskt ganska läskig. Inte alls så söt som man får se i de korta snuttarna.
    Nils som annars aldrig är rädd ville också gå ut. Han är snart 7 år. Bosse skrek efter ca 20 minuter och Maken fick gå ut med honom.

    Men jag tror många går för att tjejen är the hero - tänker; hur farligt kan det vara! Jag vet inte vad andra säger, men jag tycker den är läskig. Faktisk.
    Kanske för att det är rovdjur och lite så där ...

    Och yes, nu hoppar jag på Fabriken igen. Så kanske, kanske jag också kan bli medlem ... Fast fasiken; hallen liksom. Min akilleshäl. Men om jag visar ett eller ett par hörn så kanske den ser fin och organiserad ut. Hahahah ...

    Kram. Och hur går det med macaronerna?

    SvaraRadera
  2. Doftljus är en svår nöt att knäcka för mig. Jag har hitills inte hittat något som jag "tål". Jag är rätt känslig för starka dofter (även parfymer *snyft). Men ska dofta lite på Volupaljusen någon gång. Vill gärna ha doftljus men med lätt doft!

    Fabriken - kul! - men säger som lilla.u hallen är även min akilleshäl. Men kanske kan man få massor av fina tips imorgon!

    Kram

    SvaraRadera