söndag 30 september 2012

Söndagsbilden #39


Veckans vackraste promenad. Bara 30 minuter från min dörr. Zetas trädgård. Jag kan inte beskriva det med ett ord; en oas. En oas helt klart svårt att hantera. Huvudet går som en helikopter, snurr-snurr. Här var det vackert, och här. Kameran gick varm kring alla dessa trädgårdsstilleben och jag misstänker att fler bilder från den här dagen kommer publiceras. Fler besök lär det också att bli.


Stora korgar. Hur snyggt som helst. För att inte tala om alla dessa röda lövverk. På något sätt har verkligen storleken betydelse. Ju större krukor desto maffigare på något vis. Just nu kan man verkligen fynda stora krukor.


Och rost. Är det för att det är höst? Kanske.Vackert. Nästa helg är det minsann höstmarknad och äpple-bakad-tävling. Helt plötsligt finns det ett forum där jag kan bidra. För alla som känner mig vet att numera är jag bättre på att hantera decilitermått än trädgårdhandskar. 


Mitt bidag till Fabrikens söndagsbild

Önskar er en underbar söndag!

*



16 kommentarer:

  1. Tack för lite Zeta! Hösten är nog min favorit där för allt passar lite extra just precis nu. Lyckos som har så nära!

    SvaraRadera
  2. Åh så inspirerande det måste vara. Vilket perfekt mål för en söndagspromenad.

    SvaraRadera
  3. Och vilket bidrag sen! Fantastiska bilder!!!

    SvaraRadera
  4. åh, bara 30 min bort... Vilken lyckost! Härliga bilder från ett härligt ställe.

    SvaraRadera
  5. åh, bara 30 min bort... Vilken lyckost! Härliga bilder från ett härligt ställe.

    SvaraRadera
  6. Åhh älskar Zetas, tack för den fin fina visningen;) Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej
    Så lyxigt att bo så nära!! Zetas är oxå min oas dit åker jag så ofta jag kan!!

    Vackra bilder
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  8. 30 min från dig...! Alltså också väldigt nära mig men ändå har jag missat detta helt. Inte bra. Det får bli en promenad dit snart!

    SvaraRadera
  9. Oj vad fint! Kanske tur att jag inte har så nära till allt det fina! :)

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder. UNderbara Zetas! ..och tänk, jag har aldrig varit där! Fast jag tänker att jag borde och att jag måste ta mig dit. Men nu känner jag att det börjar bli nära :)

    Du, had det alldeles fantastiskt i Barcelona nu! Visst är det imorgon ni åker? Håll i plånboken!

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  11. Zetas ja. Hundra år sedan jag var där. Och jag som älskar det.
    Men jag tycker det är lite FÖR fint. Lite för tillrättalagt för min smak ;)
    Men jo, det är UNDERBART.
    Och min kära Make har ett present-kort där på ganska mycket pengar (40 års present) så vi borde ta oss dit. Om inte vi, så jag.

    Vad kul att du gillade mina bilder. Himla kul det här med Fabriken. Så kul att utmanas och fota lite igen.

    Hahaha, hänga på en brandstation kan man göra läääänge. Vi fastnade uppe i korgen första gången vi var på just den bradstationen. Oooh vad kul tyckte lillman, mindre kul tyckte jag. Som bara ville ner.

    Stor kram och fin ny vecka till dig. x

    SvaraRadera
  12. Oh, där finns så mycket fint att man blir halvt galen!

    SvaraRadera
  13. Åh det är så jobbigt med er som bor vid Zetas så jag måste bli avis varenda gång ni varit där så lättvindigt :) Men jag tror att min man tycker att det är rätt bra att vi har en bit dit så jag inte gör slut på alla våra pengar där. Vore ju lätt hänt om man var där ofta.
    Fina bilder!
    Kram C

    SvaraRadera
  14. Nu har du en till följare av din fina blogg:)

    SvaraRadera