onsdag 26 september 2012

Finns det några Barca-tips?

Små kläder till grabben från Zara.

Vi har en liten herre i huset som växer så det knakar. I alla fall på längden. Tur för mig att jag ska till Zara-land snart. Väldigt snart. På måndag. 

Café con leche i stället för latte. Passeig de Gràcia i stället för Långängsvägen. Parc güell i stället för lekparken. "Una cerveza por favor", för öl sägs vara det bästa för amnings-trasigt håret. Gott också. Till tapas.

Har ni några Barce-tips? Tänk två hungriga barnvagnsrullande mammor som gillar god mat och vackra miljöer. Och shopping. Och bakverk. Och vacker inredning. Och snygga hotell.

Alla tips välkomnas med vidöppna semesterarmar.

Mucho gracias!

12 kommentarer:

  1. Hahaha, vad roligt. Jag anande att det här inlägget skulle komma så jag har publicerade mitt inlägg med tips på Zara Home produkter bara för dig!!

    Vad kul och spännande att resa ner dit med två barnvagnar, är det för att rulla runt med alla inköp som ni har med dem? Smart. :)

    Zara Kids, oj vad billigt det är just nu, både att de ligger lägre prismässigt än hemma samt att euron är låg. Köpte fina höstjackor där. Samt stickade tröjor med detaljer på armbågarna (vet inte vad det kallas).

    Hm. Andra tips. Det känns som att jag alltid går i dina fotspår! W's Wet Bar (som du tipsade om) är perfekt häng dagtid. På helgerna får bara hotellgäster vistas där men på vardagar är det fritt fram! Deras stora sängar borde vara perfekt lyx-häng för er!

    Ska fundera lite och se om jag kan återkomma med lite andra tips!

    SvaraRadera
  2. Inga tips dessvärre, men avis är jag ju.... Hoppas ni får det helt kanon!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. När barnen somnat i vagnarna parkerar ni dem utanför en av de bästa xampagneríorna ni hittar, där trängseln är stor, rökta korvar hnger från taket, röken ligger tät och cavan flödar i glasen.
    Barca, vilka minnen. Så himla underbart för er!

    SvaraRadera
  4. Så snygga kläder de finns till de små hos Zara, måste nog ta mig en runda till Zara på lördag då jag ska till Sthlm:)

    Hoppas att du har en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Men vad härligt med Barcelona och nu när det är shoppingläge och allt. Har bara varit där en gång och då var det mest de där vanliga turistiga ställena som avverkades, så tyvärr inga bra tips - men ha en fantastisk resa!

    SvaraRadera
  6. ni måste åka till labyrintparken uppe i bergen! köpa med lite dricka och sitta och njuta av det magiska där inne. det måste ni bara.

    SvaraRadera
  7. Jaha, Barcelona, shopping och tapas - då är du väl kanske inte ens intresserad av min lilla överraskning eller? ;)

    http://www.knaada.com/2012/09/vem-vann-presentkortet/

    SvaraRadera
  8. Raval heter ett område som är värt en halv dags strosande åtminstone;) Bodde 10 mil söder om Barcelona i 1 år och var ofta där... Älskar den staden:))

    Trevlig resa!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Nej, jag har nog inte så många fler tips än linvanan tyvärr. Inte mer än att ni ska shoppa, dricka Sangria i solen och njuta! :)

    Däremot har jag ett tips som jag glömde berätta igår. Brandstationen (den vid OKQ8) har öppet hus på söndag. Kanske kan va nåt för Ester, om ni inte har andra planer. Vi va där förra året och Viggo pratar om det fortfarande. I år är vi tyvärr på Öland, och Viggo har sorg för att han missar.

    SvaraRadera
  10. Håller med Volang-Linda om labyrintparken om ni inte har varit där. Åk till ändhållplatsen med grön linje upp mot bergen. Alltid Barri Gótic (Gamla stan) med sina små torg, butiker och caféer med bakverk en masse, men där har du väl varit? Strandpromenaden kommer att vara härlig den här tiden på året. Parc Ciutadella (egentligen alla parker). Mellan parken och Via Laietana har det blivit bra shopping nu i området Born. Sörjer att ni är där när jag och L kommer till Sthlm och sörjer väl lika mycket över att inte vara med i Barca, men jag hoppas ni får det fantastico, estupendo, maravilloso! Besos

    SvaraRadera
  11. Kanske kan följa med ihopvikt i barnvagnen? Låter super i alla fall!
    Ha det riktigt toppen!
    Kram C

    SvaraRadera
  12. Ni får inte svårt att hitta på grejer i Barcelona. Det finns alltid nya grejer på gång så om det är några år sedan man var där så är tipsen ofta inaktuella, men jag minns särskilt en mysig restaurang på museet mittemot Picassomuseet. Är barnen tillräckligt stora är Cosmocaixa värt ett besök. Har ni möjlighet att ta sele i stället för vagn så är det att rekommendera, det är inte så lätt att ta sig fram med två vagnar (från en som har testat ...)

    Trevlig resa!

    SvaraRadera